Schaatsen februari 2021

Eindelijk na een paar jaar hadden we echt winter met vorst, sneeuw en ijs, alleen niet in de juiste volgorde voor ons. Eerst wat vorst maar toen de sneeuw welke als een deken over het ijs lag. Voorzichtig konden wij wel het ijs op maar niet met de sneeuwschuif.

Maar er bestaat tegenwoordig een buurt app daarvan gebruik gemaakt en in een korte tijd waren er een twintig vrijwilligers en vrijwilligsters om de baan met het oude gereedschap een hand sneeuw schuif  schoon te maken.       Deze mensen waar wij als vereniging trots op zijn hadden toch in enkele uren tijd een 1400 m3 sneeuw van de baan verwijdert zodat de vorst weer grip kreeg om het ijs te laten aangroeien. Een echt Hellouws resultaat was hier ontstaan.

De baan in een goede staat maar het Corona verhaal kwam nu zie ook verdere berichtgeving er mochten alleen leden en jeugd van de baan gebruik maken er werd een afzonderlijke ingang en uitgang gecreƫerd een ieder boven 17 jaar moest zijn naam adres en tijdstip invullen wanneer deze het terrein betrad Het clubgebouw alsmede de toiletten bleven gesloten. Wel was er koffie en chocomel af te halen maar geen zitplaats om deze te nuttigen.

Ook de anderhalve meter bleef van kracht al was dat soms moeilijk. Doordat een ieder begrip had voor de situatie was er toch een vorm van gezelligheid aanwezig ook vanwege dat de jeugd gretig gebruik maakte van glad ijs. Ook de basisschool uit Hellouw maakten gelijk gebruik van de mogelijkheid om met alle leerlingen naar de baan te komen. (deze kinderen hadden net hun boterham gegeten en het hele stuk gelopen dus die moesten wel op een gesloten toilet plassen ook dit werd opgelost)

Ondanks de moeilijke tijd hebben we toch een paar echt winterse dagen gehad en nogmaals dank zij de medewerking van de mensen uit Hellouw.